De projecten‎ > ‎

Londen

DIVERSITEIT INZETTEN VOOR KWALITATIEF INCLUSIEF ONDERWIJS : 
2 intensieve schoolbezoeken in het multiculturele Camden -organisatie KOV 
leergemeenschap leerkrachten lager 

14-17 maart 2018

Het studiebezoek focust vooral op kwaliteitsvol inclusief onderwijs, waarbij ‘inclusief’ breed wordt gedefinieerd: inclusief onderwijs voor leerlingen met een beperking, voor leerlingen met sociaal-emotionele problemen, voor leerlingen uit kansarme gezinnen, voor leerlingen met een andere thuistaal, enzovoorts. Tijdens dit studiebezoek krijgen de deelnemers de kans om te ervaren hoe beide scholen omgaan met hun diversiteit en hoe deze diversiteit gebruikt wordt om het leren van leraren en leerlingen te optimaliseren. Samenwerkingsmodellen in functie van inclusie komen ook aan bod, zoals Woodlands, het ‘Resource center for Autism’ en Robson House, een ‘special school’ voor leerlingen met emotionele en sociale problemen beiden op de campus van de gewone school.


Comments